Huskyrka/hemgrupp

Vad är en huskyrka/hemgrupp?

Hemgruppen är en grupp på 4-12 personer som möts regelbundet till gemenskap och bön. I en familjär anda där man kan dela livet med varandra och Gud finns de plats för skratt, fika, vänskap, lovsång, bön och samtal om livet. Hemgruppen ska också vara en miljö där varje person får upptäcka och utveckla sina andliga och personliga gåvor. Sist men inte minst så ska vi i hemgruppen också fördjupa vår relation med Jesus.

Varför hemgrupp?

Människan är skapad för att leva i relation med Gud och därför finns, hos varje individ, ett behov och en längtan av gemenskap. I en lagom stor hemgrupp skapas en avspänd och intim miljö som gör det lätt att vara öppen inför varandra och att dela med sig och få hjälp med ”personliga” saker. Gud har utrustat oss med olika personlighet och med andliga nådegåvor för att vara varandra till tjänst.

Vem får vara med?

Hemgruppen är öppen för alla människor som längtar efter att växa i en kristen gemenskap. Du behöver inte vara församlingsmedlem eller kristen. Hemgruppen ska naturligtvis vara en gemenskap där vi kan ta med våra vänner. Vi vill uppmuntra alla att tillhöra en hemgrupp!

Vill du också vara med i en hemgrupp? Kontakta Magnus Emanuelson.
• 0708-27 38 96 Magnus Emanuelson
Du kan också prata med någon av pastorerna.