MISSIONELL KYRKA

Gudstjänst och föredrag med Peter Stenman, präst i Romelanda.

Välkommen till vårt intro om ”Missionell kyrka”. En kyrka med uppdraget i fokus. Vi tror på en Gud som är aktiv och verksam. Som håller på att göra saker i den här världen och kyrkans roll är att hänga på i det som Gud gör.

Peter är präst i Svenska kyrkan i Romelanda utanför Kungälv och har under många år intresserat sig för ämnet ”Missionell kyrka” Alltså en kyrka som når ut, som har uppdraget i fokus. Han har studerat olika församlingar som lyckas med just det – att nå nya människor med evangelium, för att se vad som kännetecknar en missionen kyrka. Detta har mynnat ut i en avhandling om ämnet.

Men Peter har också varit med och lett en församling som faktiskt gör det – lever missionerat. Som på olika sätt når ut till nya människor, sammanhang och grupper.

Vi tror att Peter kommer ha mycket att lära oss och är därför så glada att kunna välkomna honom hit för att kunna starta upp vårens tema för oss – om att ha uppdraget i centrum.

11:00 Gudstjänst
12:30 Sopplunch
14:00 Föredrag och samtal

HÄR KAN DU LÄSA MER OM PETER OCH MISSIONELL KYRKA!