KONFIRMATION

Skall du börja åttan till hösten? Då kan du anmäla dig till nästa termins konfirmation som börjar med föräldramöte den 4 september 2024. Sedan blir det uppstartsdag på Bastungen den 14 september.

GRUNDERNA I KRISTEN TRO

Under konfirmationsåret kommer vi att gå igenom grunderna i den kristna tron. Vi kommer också att genom film, teater och  diskussioner röra vid ämnen som relationer, etik och moral, liv och död. Frågor som berör våra liv och vår vardag. Vi använder oss av ett film-material som heter Alpha-Youth.

LONDON & BASTUNGEN

Vi sparkar igång med en heldag på Bastungen den 14 september
I slutet av läsningen kommer vi även att resa en vecka till London!
Där kommer vi att besöka en del moderna församlingar, gå på stan, och helt enkelt ha riktigt kul tillsammans!

INFORMATION

Det blir en informationskväll för både föräldrar och ungdomar den 4 september kl. 18:30 i Salemkyrkan.

Sedan träffas vi onsdagar 17:00-19:00.

Konfirmationen är gratis, men resorna kommer sammanlagt att kosta 4.000:- per person. Konfirmanderna kommer även att få baka fika och sälja för att få in ytterligare pengar till resan.

ANMÄLAN

Skicka ett mejl till johan.jordeskog@salemkyrkan.nu eller klicka på knappen nedan!
Anmäl senast 31 augusti

Skriv: