Den kommande härligheten hos detta hus ska bli större än den förra, säger Herren Sebaot, och på denna plats ska jag ge frid, säger Herren Sebaot.

Hag 2:10

Renoveringen av kyrksalen

Vi tror att renovering av kyrkan inte bara är att putsa på ytan utan ett tillfälle för att skapa engagemang, gemenskap och fokus på framtiden. Bildligt talat, vi hugger inte sten utan vi bygger en katedral där Guds närvaro ständigt är i centrum och reflekteras ut i vårt samhälle, i vår tid. Vi tror att Nehemja är en förebild både praktiskt och andligt och vi behöver stå tillsammans , sida vid sida, i bön, i bygge och i offrande.

Insamlingsmål mars månad 50.000 kr (uppdaterat 3 maj)

Övergripande renoveringsplan

Vi jobbar för en renoveringsstart i början av 2021. Renoveringen planeras i olika steg och engagemang och ekonomi kommer avgöra hur och när vi genomför olika delsteg. Vår förhoppning är att vi slutför hela renoveringen under 2022.

Just nu satsar vi på kyrksalen men det finns många områden att jobba med framåt såsom församlingsvåningen, köket och källaren.
Så var med och bygg, bed och bidra!

SWISH

BANKGIRO

SWEDBANK*

8368-3264041608-3

Märk betalningen med ”Kyrksal”

* Ett tips är att avsätta ett belopp regelbundet via bankkonto.