I TRYGGA HÄNDER – 27 januari

Kurs för ban- och ungdomsledare samt förebedjare.

I varje församling är det viktigt att arbeta förebyggande med såväl trygga miljöer som goda relationer i verksamhet bland barn och unga. Övergrepp och kränkningar, psykiska, fysiska, andliga eller sexuella, hör inte hemma i vår verksamhet – vare sig de är medvetna eller omedvetna.

Vi behöver på ett naturligt sätt våga samtala om detta och skapa goda principer och
riktlinjer för en trygg församling. I Salemkyrkan har vi valt att använda konceptet ”I Trygga Händer”, utarbetat av Frälsningsarmén. Det ger en god hjälp att lyfta frågorna och hjälpa oss att identifiera, reagera och agera.

För alla i Salemkyrkan som jobbar med barn och unga samt förebedjare är kursen obligatorisk. I år kommer även barn- och ungdomsledare från Sörgården i Brålanda vara med vilket är väldigt roligt!

Pris: Hela dagen inklusive lunch och fika är 150 kr
(medlemmar i Salemkyrkan betalar endast 50:-)
 Betalas på plats via swish
Anmäl dig senast: 21 januari