SCOUTLÄGER

ÄNTLIGEN DAGS FÖR Scoutläger på SundSviksgården!

För vem?

Alla Scouter från klass 2-8 är välkomna att hänga med till årets läger på Sundsvik.

Var:

Sundsvikgården utanför Uddevalla. Den ägs och drivs av Evangeliska Frikyrkan (EFK) och ligger precis vid havet. Vi bor i tält och lagar vår mat utomhus. Under dagarna har vi olika samlingar med undervisning från bibeln, andakter, projekt, lekar, spårning och bad.

Vi kommer garanterat få härliga dagar tillsammans!
I år kommer det barn och ledare från Klädesholmen, Saronkyrkan, Lindome och Vargön att vara med. Var och en tar sig dit själva men behöver ni skjuts fyll i det i anmälan.

När:

Lägret startar lördag 15/6 kl. 10.00
och avslutas tisdag 18/6 kl. 17.00.
På tisdagen har vi en gemensam avslutning kl.17.00 då alla som vill är välkomna.

Pris:

Hela lägret: 700 kr Per dygn: 200 kr

Anmäl varje barn här i formuläret nedan
senast den 22 maj. Även ledare behöver anmälas.

Du är inte helt anmäld förrän betalning
till EFK-väst är gjord. Bankgiro 323-8938
Märk med scoutläger 2024,
barnets namn och Kårnamn/Församlingsnamn.
Om ni behöver hjälp med ekonomin-kontakta Sara Brunnegård som är ledare i Saronscout och arbetar i Saronkyrkan.

På lägret finns viss försäljning av godis/glass och en insamling till barn i Thailand (Child Safe). Max100 kr/barn i fickpengar men det är naturligtvis frivilligt att ta med sig.
(kontanter-10/20 kr mynt/sedlar underlättar i kiosken).

Vid frågor kontakta din ledare.

Lägret är mobilfritt för alla barn. Behöver man ringa hem går det bra att låna en telefon av någon av ledarna.
Ledarna fixar tälten!

Vi hoppas att vi blir många som hänger med!

Bra-att-ha-med-sig:

Sovsäck, liggunderlag, luftmadrass, kudde, extra filt, byxor, shorts, t-shirts, underkläder, strumpor, varm tröja, Regnkläder och stövlar,

Bra skor att gå i, Badkläder, badhandduk

och badtofflor

(för att bada med då det är snäckor på botten som man kan skära sig på )

Toalettsaker
(tandborste, tandkräm, tvål, schampoo) handduk, Kåsa/mugg, tallrik, bestick

Ficklampa, vattenflaska, myggstift, solskydd, påse till tvätt, Bibel – om du har, anteckningsbok, penna
Ev fickpengar (max 100 kr)